חינוך בלתי פורמאלי

חינוך בדרך הומוריסטית, יצירתית ובשיתוף קהל

*** חשבנו על הכל ונערכנו גם לסדנאות בזום אבל תמיד נשמח להיפגש בעולם האמיתי אם יתאפשר.

הצוות שלנו בדיתיאטרו מורכב מאנשי חינוך ותיאטרון, אנחנו פועלים כבר שנים רבות עם קשת רחבה של גופים חינוכיים במטרה לקדם יעדים חינוכיים, ערכיים, מקצועיים וחברתיים.

במה אנחנו שונים מאחרים? בדרך!!! הדרך שלנו היא דרך הומוריסטית, יצירתית ומשתפת.


אנחנו פונים למסגרות וארגונים חינוכיים אשר מעוניינים להעניק לתלמידים ולצוות ההדרכה העשרה ולמידה בדרך ייחודית ומרעננת.
דרך הסדנאות וההופעות  שלנו נתרגל ונתמודד עם סיטואציות שמתרחשות בחיי היום יום עם החניכים ועם ההורים.
דרך הסדנאות וההופעות שלנו נתרגל יכולות כמו עבודה עם פרטנר, עמידה מול קהל, הקשבה, עבודת צוות, קבלת החלטות,
וכן סיטואציות שקורות בחיי היום יום, עם החניכים, בין עמיתים לעבודה ועם ההורים.

העקרונות שמובילים אותנו:

למידה בדרך עקיפה במציאות מדומה, המספקת מרחב תרגול.
המשחק מתקיים בתוך מסגרת מוגנת של כללים, המאפשרת לאלה הלוקחים בו חלק, להסתכן, להעז מבלי לחשוש מן התוצאות. המשחק יוצר הזדמנויות ללמידה אותנטית המאפשרת ללומד ליזום,  לאלתר, למלא תפקידים שונים, ליצור פתרונות לבעיות ולהביא לידי ביטוי את ייחודיות וכישרון התורמים לתחושת מסוגלות ומגבירות ביטחון עצמי.

תרומתו של ההומור ידועות ונחקרו רבות בהקשרים של חינוך, למידה, הטמעה, פתיחות, יכולת מקרבת ועוד. אנו משתמשים בהומור ככלי "פותח", המאפשר למידה דרך חוויה ובגובה העיניים. להומור תרומה רבה במספר מישורים:

* חברתי: להומור פונקציה חשובה כזרז לקידום יחסי אנוש ולשיפור חברתי והתמודדות ( coping ) בתנאי לחץ פיזיים וחברתיים ממושכים.

* ראייה מחדש ( reframing):  הומור מעורר תפישה חדשה של מצבים חברתיים ובכך תורם לשיפור מצבים אלה ומאפשר השתחררות מדרך חשיבה מקובעת.

* קשר ( communication): שימוש בהומור פותח ומקדם ערוצי קשר בין הדובר לשומע. בכך דומה הומור לאחד התפקידים של שימוש בשפה. בנוסף, הומור עצמי מחזק את הזהות הקבוצתית של המשתמשים בו.

* נטרול מתחים ( relax tension): הומור משמש כמפיג מתחים במצבים חברתיים. כאשר נוצר מתח רגשי במצב חברתי, הומור גורם לתגובה ספונטנית של צחוק המפיגה את הרגשות השליליים.

שיתוף קהל – למידה פעילה - למידה חווייתית המאפשרת ללומדים לגלות מעורבות פעילה בהיבטים שונים: רגשית, קוגניטיבית, מטה-קוגניטיבית, חושית-תנועתית; מעורבות בשלבי הלמידה השונים.

תחום תוכן – באמצעות הכלים איתם אנו משתמשים ניתן לעסוק בכל תחום תוכן חינוכי, ערכי או הקשור במיומנויות רכות ((SOFT SKILLS). אנו משתמשים בכלים שברשותנו לבניית סדנאות המותאמות למערכת החינוך.

בואו נתחיל דיאלוג!

מילים שעושות לנו נעים...

"דיתיאטרו היקרים,
ברצוני לתאר לכם את תחושתי לאחר השעתיים שעברנו אתכם.
אני אתחיל בלהגיד שהציפיות שלי מלכתחילה היו גבוהות מאד, אבל עכשיו אתם פשוט הפתעתם אותי!
השעתיים האלה היו כמו רעידת אדמה של צחוק, התרגשות ושוק!
איך יכול להיות שאנשים שלא ראינו בעבר ולא מכירים אותנו מסוגלים להיות כל כך מדויקים ורלוונטיים בנוגע לכל המגרעות שלנו כצוות.
וכמו אחרי רעידת אדמה, נשלחים אלינו גלים של הבנה ועיכול.
כל מהלך הלילה והיום שאחרי לא הפסקנו לדבר על מה שהפעילות הזאת הציפה בקרב הצוות.
אין לי ספק שהנעתם תהליך חשוב מאד בסניף שלי!
אני רוצה לציין לטובה את הילה ובן שהצחיקו, הדהימו וריגשו אותנו!
אני מודה לכם מקרב לב ומקווה שנתראה בקרוב!"

רותם, רכז נוער, איחוד חקלאי ישוב לוטם

 

"תודה ענקית בשם ההורים והמתבגרים בגן שורק על ערב יום המשפחה המופלא שהיה לנו אתמול בזכותכם. צחקנו, התחברנו, נפגשנו, גילינו אחד את השנייה והכישורים התאטרליים של חלקנו ובעיקר נהננו מזמן משותף.
אלופים אתם. כה מקצוענים רגישים וקשובים. היה מופלא"

איריס, ערב חברתי קהילת גן שורק

"הזמנו את דיתיאטרו ליום בפקולטה לרפואה בגליל, להופיע בפני קהל של סטודנטים לרפואה… קשוח!
בשיחה המקדימה ביקשנו מהם הפעלה הפגתית, אך גם מעוררת השראה, מצחיקה, אבל גם מעוררת מחשבה, קלילה אך מאתגרת את אזורי הנוחות. ביקשנו שיהיו זורמים, קלילים, אינטליגנטים, חדים, מעניינים…
הגיעו אריאל ואביעד והצליחו להיות כל אלה ועוד…
תודה על ערב נפלא
התגובות הנלהבות לא אחרו לבוא.
ולכן, גם אנחנו מפרגנות…
וממליצות בחום🔥"

אלין ונעמי
תכנית "בוחרים גליל"

"בחמישי האחרון, נפגשנו כל המסיירים לערב גיבוש והדרכה.
היה כייף לפגוש כל כך הרבה מתנדבים.
קיבלנו הדרכה על איך ליצור קשר עם הבני נוער, איך לפנות אליהם.
מי שהעביר את הדרכה הוא לא פחות מאריאל די – קסטרו תושב היישוב.
הסדנה של אריאל ושותפו אביעד לוי הייתה מעצימה ומעשירה ברמה הבינאישית וגם ברמה מקצועית של הסיירת.
תודה למועצת דרום השרון על התמיכה שאפשרה את קיום הערב."

סיירת הורים, צור יצחק

"היה מעולה.
החבר'ה נהנו מאוד מאוד, הפיקו הרבה ואמרו שהיה אחד המפגשים החשובים השנה.
דיווחו שהיה מצחיק מאוד, שזו פלטפורמה חשובה והכרחית להקשבה ולמידה.
יישר כוח."

מכינת תבור

"היי אביעד
רציתי להודות לך על הסדנה ביום שישי! תודה על הנכונות לחזור אלינו כל פעם מחדש.
הייתה סדנה מעולה, ואני שמחה שהייתה למשתתפים (ולנו!) הזדמנות לצחוק, להשתחרר, להתגבש וללמוד עוד אחד על השני ועל עצמם.
מצרפת לך קצת ציטוטים מהמשוב, תראה איזה יופי:
מה למדתי
1. תקשורת בינאישית בעבודה
2. למדתי להכיר יותר טוב את עצמי
3. להיות פתוח וחברתי, זה עוזר בחיים
4. פתיחות, לתקשר ולשחק את המשחק.
5. גמישות מחשבתית, אחריות אישית
6. למדתי המון! להתגמש ולייחד את עצמך.
7. תקשורת, לא לחפש אשמים ולקחת אחריות על עצמנו, לעשות הכנות מוקדמות.
8.  להיות  חופשייה,  איך  לפתוח את הראש ולבטא בצורה  פשוטה התלבטויות ומחשבות .
משוב למנחה
1. ההנחיה בסדנה הייתה מעולה, הנחיה כל כך כיפית ומעניינת ולמרות שהייתי כל כך עייפה החזקתי מעמד ממש טוב.

התרגילים מאוד חשובים ויוצרים תקשורת והכרות חדשה ומגוונת בקבוצה.
והכי חשוב- זה מאוד פרקטי, שימושי ואפשר לעשות את התרגילים האלה עם עצמנו בבית.

2.  בתחילת המפגש – אביעד גרם לי ממש לרצות להתחיל את התרגילים עם האנרגיות והשמחה שלו, תודה!
3. בן  אדם מקסים, ממוקד ומעניין
4.   זה היה מעניין מלהיב והעברת מסרים בצורה חלקה
5.   היה מהמם! מועיל, מגוון ומועיל. מלמד המון. המנחה מדהים!
6.   מנחה מרתק מעניין כריזמטי ממש תענוג היה כייף   . אשמח לעוד שיעור איתו
7.  מרתק ומעשיר.סדנה שעימתה אותי עם צדדים פחות חזקים – מצד אחד הרגשתי פגיעות, ומצד שני העצמה..
היה לנו כמה דקות יחד אחרי שהלכת וכמו שאומרים הקבוצה "עפה עלייך".  אמרו שזאת הסדנה הכי טובה שהייתה להם עד כה 🙂
באופן אישי, גם אני שמחתי להכיר וללמוד ממך.
מעריכה מאוד את הרצון והיכולת לתרום לתכנית ולצעירים, מחכה לשיתוף  פעולה הבא שלנו! אולי בסדנת סיום יחד עם המנטורים? תחשוב על  זה ;). "

מור, רכזת מתנדבים, עמותת שלדג בשיתוף "תופסים כיוון" לתעסוקה