תקשורת בין המינים

תקשורת בין המינים - סדנה לכיתות ט', י', יא', יב' (מותאם גיל)

סדנה צבעונית ומלאת חיים!

גיל ההתבגרות, תחילת המיניות, מתחילים חיזורים, מתחילות היכרויות… בסדנה נעסוק בהתמודדות של הנוער עם כל מה שזה אומר: איך אני ניגש לזה? האם אני בכלל רוצה ?
אילו קשיים יש לנו כשאנחנו מנסים להתקרב לצד השני? למה זה כל כך קשה ומביך להתחיל? התמודדות עם דחייה – מה תפקיד החברה מסביב? מי מוביל אותי בתקשורת בין המינים,
האינטרנט? החברים? שבירת סטיגמות – מה משפיע עליי? מה אני מחפש בצד השני? קווים אדומים– "כשאת אומרת 'לא' למה את מתכוונת?"

בקיצור, עם מה יצאו התלמידים מהסדנה

  • 1
    זכור כי בנושא חיזורים והתחלות אין זמן ואין קצב. כל אחד יפעל על פי דרכו.
  • 2
    יש פער בין מה שאתה חושב או מרגיש לבין מה שהצד השני חושב ומרגיש. מקומה של התקשורת לגשר על הפערים. דבר, שתף, התייעץ.
  • 3
    בעולם בו חלק גדול מההתחלות מתרחשות ברשת, המפגש פנים אל פנים לעולם מביך ומאתגר. למרות הקושי, קשר אמיתי מתקיים רק בעולם האמיתי.
  • 4
    חלק מאד חשוב מהתקשורת בין המינים הוא הגדרת הקווים האדומים של כל השותפים. הגדרת גבולות: למה אני מסכים, עם מה לא נוח לי, למה אני בשל.
  • 5
    עולם ההיכרויות, האהבה, החיזור מחייב אותך המתבגר להצטייד בשלושה אנשים בהם תוכל להתייעץ ולשתף. האם יש לך שלושה כאלה?

אז מה עכשיו?

אם מתאים לכם "דייט" סדני" איתנו, אז מצוין. צרו קשר או השאירו פרטים,נבין שמתקיים כאן חיזור ראשוני ומשם נמשיך יחד לתאום שיחת תוכן,
מפגש הכנה וביצוע סדנאות לכיתות שלכם.

** הטקסטים נכתבו בלשון זכר אך מיועדים לשני המינים

פרטים טכניים שאולי יעניינו אותך

הסדנה מיועדת לתלמידי כיתות ט'-יב' (מותאם גיל).
זה הגיל בו התלמידים מתחילים מביעים רצון להתקרב לצד השני רצון. מי מהם שמכריז על כך בקול רם, ומי מהם שעושים זאת בשקט.

הסדנה בנויה ממשחקי תאטרון, תרגילי אלתור וסימולציות. אחרי כל תרגיל מגיע דיון קצר אותו מנחים השחקנים.

כל הסדנאות שלנו מתבססות על 4 עקרונות:
1. תרגילים , אימפרוביזציות סימולציות ומשחקים הלקוחים מעולם התאטרון.
2. הומור - זה חייב להיות מצחיק
3. שיתוף קהל - אצלנו הקהל הוא חלק מהסדנה. התלמידים משתתפים עם השחקנים בתרגילים. לפעמים כל הכתה ולפעמים ניקח מתנדבים מהקהל.
4. תחום תוכן - המומחיות שלנו היא לקחת תחום תוכן לדבר עליו,לנתח, להדגים, לשקף- כל זה דרך תאטרון.

חלל מואר
כיסאות לכל משתתפים המסודרים בחצי מעגל.
לא ניתן לקיים את הסדנה בישיבה סביב שולחנות או בישיבה נמוכה (מחצלת,פופים וכו).
אין צורך במקרן או כל אמצעי טכנולוגי אחר.

כן, אבל אז אנחנו קוראים לזה הופעה.
כמה הבדלים בין הופעה לסדנה:
1. בהופעה כמות משתתפים גדולה יותר ולכן זמן ההופעה יורד לשעה ורבע כיוון שרמת הקשב בקבוצות גדולות יורדת.
2. לעתים נגיע להופעה 3 שחקנים ולא 2.תלוי בכמות המשתתפים ובגודל הבמה.
3. בהופעה נקצר את הדיונים. הדיונים הופכים להיות משפטים קצרים שאנחנו מסכמים בין תרגיל לתרגיל כי היכולת לנהל דיון מעמיק בקבוצה גדולה יורד.
4. גם בהופעה הקהל משתתף,אנחנו מעלים מתנדבים מהקהל לבמה להציג עם השחקנים.
5. בהופעה נזדקק למערכת הגברה הכוללת 2 מיקרופונים ניידים מדונות/נקים ומיקרופון אלחוטי ידני אחד. (אם יש לכם מצוין ואם לא ניתן להשכיר מאיתנו תמורת תשלום נוסף).

כן, חובה נוכחות צוות הוראה בסדנה.
מומלץ מאד נוכחות המחנכת בכתה כיוון שהיא מכירה הכי טוב את התלמידים וגם תוכל להמשיך אח"כ את השיח שעולה בסדנה במסגרת שיעורים אחרים.

בואו נתחיל דיאלוג!