התמכרויות בגיל ההתבגרות

התמכרויות בגיל ההתבגרות – סדנה לכיתות ז'-ח'-ט'

מכורים לסדנה הזו !!!

זה מתחיל בעולם המסכים, בתרבות הכסף, הצורך בקניות, ה'דודה' לאוכל, ההתבטלות מול הטלוויזיה, ה'אהבה' למתוק ועוד.

משהו שמתחיל עם סקרנות ובדיקה, הופך פתאום לחלק מרכזי בחיים, ללא שליטה ובתוספת הסברים למה זה 'נחוץ'.

סמים ואלכוהול הם לחלוטין שלב מתקדם של פיתויים והתמכרויות.

התרגילים הראשונים בהם יתנסו התלמידים יעסקו בשיקוף מצב של לחץ
חברתי וקבלת החלטות,בכל מיני נושאים.

משם נעבור איתם לאופן הבחירה שלנו בנושאים שונים – האם הבחירה היא חופשית?

ממשיכים למושג אחריות (לעומת אשמה) ובסוף שמים דגש על ההתמכרויות לסמים ולאלכוהול וההשפעה ההתנהגותית, הפיזית והחברתית.

בקיצור, עם מה יצאו התלמידים מהסדנה

  • 1

    ההחלטות שלי חייבות לשרת את עולם הרצונות והצרכים שלי/

  • 2

    כשאני מתלבט אם לדווח על אירוע שקרה, עליי לשאול את עצמי: ואם הנפגע היא אחותי הקטנה, האם הייתי מצפה שאנשים ידווחו?

  • 3

    ערוץ תקשורת פתוח מאפשר לי להתייעץ ולשתף במקרה של בלבול או קושי בקבלת החלטה.

  • 4

    כל מתבגר צריך שיהיו לו לפחות 3 אנשים קרובים איתם הוא יכול להתייעץ. זה הזמן לוודא שיש לך שלושה שמות.

  • 5

    הגבולות שומרים עליי ולא מגבילים אותי. בדוק עם עצמך מה הגבולות שלך.

פרטים טכניים שאולי יעניינו אותך

הסדנה מיועדת לתלמידי כיתות ז' -ח'- ט' .
זה השלב בו התלמידים מסתקרנים ומתחילים לנסות.
הם עוברים להיות מ'הקטנים' של בית ספר ל'גדולים' ול'הכי גדולים'.
קפיצת המדרגה מכיתה ז' (הכי קטן) לחיפוש העצמי והסקרנות – עושה את הסדנה הזו מדויקת לגבי גיל זה.

הסדנה בנויה ממשחקי תאטרון, תרגילי אלתור וסימולציות. אחרי כל תרגיל מגיע דיון קצר אותו מנחים השחקנים.

כל הסדנאות שלנו מתבססות על 4 עקרונות:
1. תרגילים , אימפרוביזציות סימולציות ומשחקים הלקוחים מעולם התאטרון.
2. הומור - זה חייב להיות מצחיק
3. שיתוף קהל - אצלנו הקהל הוא חלק מהסדנה. התלמידים משתתפים עם השחקנים בתרגילים. לפעמים כל הכתה ולפעמים ניקח מתנדבים מהקהל.
4. תחום תוכן - המומחיות שלנו היא לקחת תחום תוכן לדבר עליו,לנתח, להדגים, לשקף- כל זה דרך תאטרון.

חלל מואר
כיסאות לכל משתתפים המסודרים בחצי מעגל.
לא ניתן לקיים את הסדנה בישיבה סביב שולחנות או בישיבה נמוכה (מחצלת,פופים וכו).
אין צורך במקרן או כל אמצעי טכנולוגי אחר.

כן, אבל אז אנחנו קוראים לזה הופעה.
כמה הבדלים בין הופעה לסדנה:
1. בהופעה כמות משתתפים גדולה יותר ולכן זמן ההופעה יורד לשעה ורבע כיוון שרמת הקשב בקבוצות גדולות יורדת.
2. לעתים נגיע להופעה 3 שחקנים ולא 2.תלוי בכמות המשתתפים ובגודל הבמה.
3. בהופעה נקצר את הדיונים. הדיונים הופכים להיות משפטים קצרים שאנחנו מסכמים בין תרגיל לתרגיל כי היכולת לנהל דיון מעמיק בקבוצה גדולה יורד.
4. גם בהופעה הקהל משתתף,אנחנו מעלים מתנדבים מהקהל לבמה להציג עם השחקנים.
5. בהופעה נזדקק למערכת הגברה הכוללת 2 מיקרופונים ניידים מדונות/נקים ומיקרופון אלחוטי ידני אחד. (אם יש לכם מצוין ואם לא ניתן להשכיר מאיתנו תמורת תשלום נוסף).

כן, חובה נוכחות צוות הוראה בסדנה.
מומלץ מאד נוכחות המחנכת בכתה כיוון שהיא מכירה הכי טוב את התלמידים וגם תוכל להמשיך אח"כ את השיח שעולה בסדנה במסגרת שיעורים אחרים.

בואו נתחיל דיאלוג!

מה עכשיו?

פונים אלינו, משתפים בדגשים העיקריים שאתם מעוניינים שנציג לכיתות, משתפים אותנו באירועים שקרו לאחרונה ונוגעים לנושא, ואנו נחזור אליכם עם סדנה ממכרת.