זהות – סדנה לכיתה י'

הסדנה שהכי מתאימה לתהליך קבלת תעודת זהות!

גיל ההתבגרות, גיל 16, כיתה י'- כל אלה נמצאים תחת הכותרת : 'תקופה של בירור זהות אישית' לא רק איזו מוסיקה אני אוהב לשמוע או מה הלוק שאני רוצה לאמץ,
אלה גם שאלות מהותיות יותר: איך אני מגדיר את עצמי: אני בעל זהות יהודית ? ישראלית? מה יותר, האם אף אחד מהם ? הסדנה מתחילה עם בחינת הסטראוטיפים
הנשיים וגבריים והחיבור האישי של כל אחד ואחת לזהויות שונות. נבדוק את מידת האחריות האישית של כל אחד ואחת על הזהות שלו/ה. בתאטרון אנו אנחנו אומרים
כי 'הפעולות שאני עושה הם אלה שיגדירו אותי'. האם כך גם בחיים? לסיום אנו נותנים דגש על זהויות רלוונטיות למשתתפים: ישראלית, יהודית/ערבית ו.. בן אדם.
אנחנו בודקים גם האם יש מעגלי זהות שנוח לנו להיות שייכים אליהם והאם יש כאלה שלא – האם אנחנו יכולים להשתחרר מהזהות שלנו אם נרצה בכך?
את כל השאלות האלה נבדוק בעזרת תרגילים, מונולוגים… – כלים תאטרוניים, ובשיתוף מתנדבים. עם הרבה הומור אבל ברצינות!

בקיצור, עם מה יצאו התלמידים מהסדנה

  • 1

    חשוב שתדע מי אתה אחרת הסביבה תתקשה להתייחס אליך כפי שאתה רוצה.

  • 2

    מעגלי השייכות שלנו (חברים, תנועת נוער,דת, ועוד) מגדירים את הזהות שלנו, לא סתם אומרים : 'אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה'.

  • 3

    דע כי הפעולות שאתה עושה מגדירות את מי שאתה בעיני הסביבה.

  • 4

    אם אתה כבר מקבל תעודת זהות, חשוב שתדע מה החובות ומה הזכויות שלך כלפי החברה.

  • 5

    קל לפעול מתוך שיפוטיות, שהרבה פעמים, מושתת על עובדות לא נכונות. הגדלת תחום הידע שלנו על האחר, תביא להבנה של האחר ולהבנה שלנו את הזהות שלנו.

אז מה עכשיו?

צרו איתנו קשר בתיבת הדיאלוג שבתחתית העמוד או צלצלו אלינו ומשם נמשיך לשוחח לגבי הסדנה לתלמידים שלכם.

פרטים טכניים שאולי יעניינו אותך

הסדנה מיועדת לתלמידי כיתות י', אשר עוברים תהליך בירור/הגדרת זהותם לקראת קבלת תעודת זהות מהמדינה.
הנושא רלוונטי גם להוצאת תעודת הזהות וגם לשלב בו הם נמצאים בתהליך ההתבגרות.

הסדנה בנויה ממשחקי תאטרון, תרגילי אלתור וסימולציות. אחרי כל תרגיל מגיע דיון קצר אותו מנחים השחקנים.

כל הסדנאות שלנו מתבססות על 4 עקרונות:
1. תרגילים , אימפרוביזציות סימולציות ומשחקים הלקוחים מעולם התאטרון.
2. הומור - זה חייב להיות מצחיק
3. שיתוף קהל - אצלנו הקהל הוא חלק מהסדנה. התלמידים משתתפים עם השחקנים בתרגילים. לפעמים כל הכתה ולפעמים ניקח מתנדבים מהקהל.
4. תחום תוכן - המומחיות שלנו היא לקחת תחום תוכן לדבר עליו,לנתח, להדגים, לשקף- כל זה דרך תאטרון.

חלל מואר
כיסאות לכל משתתפים המסודרים בחצי מעגל.
לא ניתן לקיים את הסדנה בישיבה סביב שולחנות או בישיבה נמוכה (מחצלת,פופים וכו).
אין צורך במקרן או כל אמצעי טכנולוגי אחר.

כן, אבל אז אנחנו קוראים לזה הופעה.
כמה הבדלים בין הופעה לסדנה:
1. בהופעה כמות משתתפים גדולה יותר ולכן זמן ההופעה יורד לשעה ורבע כיוון שרמת הקשב בקבוצות גדולות יורדת.
2. לעתים נגיע להופעה 3 שחקנים ולא 2.תלוי בכמות המשתתפים ובגודל הבמה.
3. בהופעה נקצר את הדיונים. הדיונים הופכים להיות משפטים קצרים שאנחנו מסכמים בין תרגיל לתרגיל כי היכולת לנהל דיון מעמיק בקבוצה גדולה יורד.
4. גם בהופעה הקהל משתתף,אנחנו מעלים מתנדבים מהקהל לבמה להציג עם השחקנים.
5. בהופעה נזדקק למערכת הגברה הכוללת 2 מיקרופונים ניידים מדונות/נקים ומיקרופון אלחוטי ידני אחד. (אם יש לכם מצוין ואם לא ניתן להשכיר מאיתנו תמורת תשלום נוסף).

כן, חובה נוכחות צוות הוראה בסדנה.
מומלץ מאד נוכחות המחנכת בכתה כיוון שהיא מכירה הכי טוב את התלמידים וגם תוכל להמשיך אח"כ את השיח שעולה בסדנה במסגרת שיעורים אחרים.

בואו נתחיל דיאלוג!