לקראת בחירת מגמות

לקראת בחירת מגמות - סדנה שמתאימה לתחילת /אמצע ט'

הסדנה שעוזרת לעשות סדר בראש!

"יש אפשרות לסדנה או הופעה, יש אפשרות לתרגילים או סימולציות, אפשר הכנה למורים או ישירות לתלמידים, אפשר מונולוגים של מתלבטים
ואפשר קטע פתיחה על כל היועצים.

אז מה בחרתם?" מבולבלים? מצוין.

על זה בדיוק הפעילות, על הרגע המלחיץ הזה שהולך ומתקרב לכל תלמיד ותלמידה.

מפגש 'הורים תלמידים מורים' עובד מצוין. כמעט כל השותפים להחלטות נמצאים במקום אחד.

מבוכה, הסכמות, שיתוף תחושות – הם מרכיבים חשובים לכל המשתתפים.

הכל נעשה בלי לחץ ולא בכוח. בדרך שלנו, עולים מתנדבים (תלמידים והורים) ועוברים סדרת תרגילים מצחיקים כדי להציג את ההתלבטויות,
את כמות הרעשים שיש לנוער בראש.

אבל גם את הכלים האישיים שיש לכל אחד ואחת מהם. את היתרונות והחסרונות בהתייעצות ואת האחריות בבחירה.
כל זה בצורה משתפת ומעוררת הזדהות.

הסדנה נהדרת ויעילה גם לתלמידים בלבד ללא היועצים וללא הורים 🙂 הם מקבלים כלים לחשוב מה מתאים להם, לחקור תלמידים אחרים ולגבש החלטה להמשך.

"היה כ"כ כייף לראות את התלמידים יוצאים מהסדנה איתכם ומיישמים, עושים מחקר עם ילדים משכבות גבוהות , שואלים שאלות ועושים שיעורי בית בקבלת ההחלטה.." (ליז – תיכון חקלאי פרדס חנה)

בקיצור, עם מה יצאו התלמידים מהסדנה

  • 1

    ההחלטות שלי חייבות לשרת את עולם הרצונות והצרכים שלי.

  • 2

    כשאני בוחר מגמה, חשוב למצוא שילוב בין משהו שאני אוהב למשהו שאני טוב בו.

  • 3

    שאל את עצמך, האם זה באמת השיעור אליו אשמח להיכנס במשך 3 שנים? אם לא שואלים, לא יודעים…

  • 4

    כדי לקבל החלטה טובה, עליי להשתיק את 'הרעשים' מסביב, לקחת לעצמי שעה של חשיבה, לישון על זה לילה.

  • 5

    בחירת מגמה וכניסה לתיכון פותחת פתח להתחלה חדשה. זה הזמן להחליט מה אתה רוצה להביא איתך ומה תרצה להשאיר מאחור.

אז מה עכשיו?

מתרגלים קבלת ההחלטות! יוצרים קשר דרך תיבת הדיאלוג בתחתית הדף או טלפונית, נעשה את ההתאמות לתלמידים שלכם וביחד ניתן להם כלים שיעזרו להם במשימה.

פרטים טכניים שאולי יעניינו אותך

הקהל המרכזי הוא תלמידי שכבת ט', לפני בחירת המגמות. בתחילת או אמצע כיתה ט'
בנוסף, כאמור, כדאי לשתף גם את ההורים והמורים בתהליך,
זהו משולש משמעותי: תלמיד-הורה- מורה ונציע לכם לקיים לפחות מפגש אחד משותף להורים, תלמידים, צוות מלווה.

הסדנה בנויה ממשחקי תאטרון, תרגילי אלתור וסימולציות. אחרי כל תרגיל מגיע דיון קצר אותו מנחים השחקנים.

כל הסדנאות שלנו מתבססות על 4 עקרונות:
1. תרגילים , אימפרוביזציות סימולציות ומשחקים הלקוחים מעולם התאטרון.
2. הומור - זה חייב להיות מצחיק
3. שיתוף קהל - אצלנו הקהל הוא חלק מהסדנה. התלמידים משתתפים עם השחקנים בתרגילים. לפעמים כל הכתה ולפעמים ניקח מתנדבים מהקהל.
4. תחום תוכן - המומחיות שלנו היא לקחת תחום תוכן לדבר עליו,לנתח, להדגים, לשקף- כל זה דרך תאטרון.

10-35 תלמידים.
במיוחד בסדנת גיבוש - חשוב ומומלץ לעבור את הסדנה במסגרת כיתת אם.

חלל מואר
כיסאות לכל משתתפים המסודרים בחצי מעגל.
לא ניתן לקיים את הסדנה בישיבה סביב שולחנות או בישיבה נמוכה (מחצלת,פופים וכו).
אין צורך במקרן או כל אמצעי טכנולוגי אחר.

כן, אבל אז אנחנו קוראים לזה הופעה.
כמה הבדלים בין הופעה לסדנה:
1. בהופעה כמות משתתפים גדולה יותר ולכן זמן ההופעה יורד לשעה ורבע כיוון שרמת הקשב בקבוצות גדולות יורדת.
2. לעתים נגיע להופעה 3 שחקנים ולא 2.תלוי בכמות המשתתפים ובגודל הבמה.
3. בהופעה נקצר את הדיונים. הדיונים הופכים להיות משפטים קצרים שאנחנו מסכמים בין תרגיל לתרגיל כי היכולת לנהל דיון מעמיק בקבוצה גדולה יורד.
4. גם בהופעה הקהל משתתף,אנחנו מעלים מתנדבים מהקהל לבמה להציג עם השחקנים.
5. בהופעה נזדקק למערכת הגברה הכוללת 2 מיקרופונים ניידים מדונות/נקים ומיקרופון אלחוטי ידני אחד. (אם יש לכם מצוין ואם לא ניתן להשכיר מאיתנו תמורת תשלום נוסף).

כן, חובה נוכחות צוות הוראה בסדנה.
מומלץ מאד נוכחות המחנכת בכתה כיוון שהיא מכירה הכי טוב את התלמידים וגם תוכל להמשיך אח"כ את השיח שעולה בסדנה במסגרת שיעורים אחרים.

בואו נתחיל דיאלוג!

כאן תוכלו להוריד את הקובץ ולשלוח אותו למי שתרצו