תהליך עבודה שנתי עם חדר מורים

להיות צוות - קולגיאליות ועזרה הדדית

כמו בכל דבר בחינוך , גם בניית צוות הוא תהליך. אז מה אנחנו מציעים לכם?
תהליך שנתי של מפגשים חודשיים, בהם נעבוד על בניית חדר מורים כצוות.

במה נעסוק במפגשים? קבלו תקציר:

  • 1

    "להיות צוות או אוסף של מורים" –
    מהם הכלים הנחוצים בכדי שנוכל להגדיר עצמנו כצוות? איך נתרגל זאת בשגרה?

  • 2

    "לתת ולקבל" –
    יחסי גומלין בין מורים בצוות. מי חבר שלי? ביקורת ופרגון. להיכנס עבור מישהו ולעזור. לצאת מאזור הנוחות שלי.

  • 3

    "קולות שמרימים/קולות שמורידים" –
    האם אנחנו מתייחסים לקולות סביבנו? הורים, תלמידים, מורים, מנהלים. איך מנמיכים את הווליום של הקולות סביבנו?

  • 4

    "רוח צוות"-
    מפגש סימולציות מגוונות שמעמת את המורים עם החשיבות של יישור קו צוותי. בשגרת ההוראה, ביום הורים, בטיול ועוד.

  • 5

    "תפקידים גדולים ותפקידים קטנים"-
    עשייה חינוכית מכוונת אותנו לביצוע תפקידים גדולים (חינוך, הוראה, אחריות לטקס) , מהם התפקידים הקטנים? מה חשיבותם בתחזוק הצוות?

  • 6

    "הערכה ומשוב, לנו ובשבילנו" –
    כשנסגרת דלת הכתה, אתה לבד מול התלמידים. איך נבקר זה את זה? איך נעזור ונשקף, עד כמה זה חשוב לנו ביום יום.

  • 7

    "להיות צוות של מומחים" –
    במה אתה טוב יותר מחבריך לצוות? חשיבות הבירור הצוותי במה כל אחד טוב, שולט, הפניית הזרקור דווקא לשונות ולגוון, יביא אותנו לבניית צוות איכותי יותר.

פרטים טכניים שאולי יעניינו אותך

לצוות חינוכי חדש שנבנה או לצוות חינוכי שרץ יחד כמה שנים ורוצה הכוונה, חידודו,התייעלות,שיפור.

תהליך העבודה מורכב מ-7 סדנאות, אחת בכל חודש.
הסדנה בנויה ממשחקי תאטרון, תרגילי אלתור וסימולציות. אחרי כל תרגיל מגיע דיון קצר אותו מנחים השחקנים.

כל הסדנאות שלנו מתבססות על 4 עקרונות:
1. תרגילים , אימפרוביזציות סימולציות ומשחקים הלקוחים מעולם התאטרון.
2. הומור - זה חייב להיות מצחיק
3. שיתוף קהל - אצלנו הקהל הוא חלק מהסדנה. מתנדבים מהקהל משתתפים עם השחקנים בתרגילים. לפעמים כל הקבוצה ולפעמים ניקח מתנדבים בודדים.
4. תחום תוכן - המומחיות שלנו היא לקחת תחום תוכן לדבר עליו,לנתח, להדגים, לשקף- כל זה דרך תאטרון.

חלל מואר
כיסאות לכל משתתפים המסודרים בחצי מעגל.
לא ניתן לקיים את הסדנה בישיבה סביב שולחנות או בישיבה נמוכה (מחצלת,פופים וכו).
אין צורך במקרן או כל אמצעי טכנולוגי אחר.
אם אתם מתכננים להגיש כיבוד - בבקשה לא במהלך הסדנה.

בואו נתחיל דיאלוג!