כניסה לכיתה חדשה - סדנה בנושא מעברים

כניסה לכיתה חדשה - סדנה בנושא מעברים

ה-סדנה לפתוח את איתה את השנה!!!

מעברים.. מומלץ לכיתות ז'  או כיתות י' – במעבר לכיתה חדשה


"היא שיושבת שם – מפחידה, הוא  – מעצבן, הם – נראה לי שאסתדר איתם. והמורה…בכלל לא באה לי טוב. ועם כולם אני אמור ללכת יחד 3 שנים….וואי וואי.."

במקום בו נעים לנו,מקבלים אותנו, יש לנו תפקיד, אנחנו מרגישים תורמים ונתרמים, שם נרצה להיות, שם נפרח.

זה מה שנרצה להתחיל ולבנות בסדנת גיבוש.בסדנה ניצור חוויה משותפת לתלמידים
שהולכים לבלות יחד מספר שנים. נאיר נקודות לגבי היכולת ללמוד יחד,
להפיג חששות פנימיים שקיימים אצל רבים מהם ונשקף להם כי הם לא היחידים שמרגישים ככה.
בתום הסדנה יצאו התלמידים עם כלים קונקרטיים בהם יוכלו להשתמש כבר למחרת (נותנים לדברים לחלחל 24 שעות… כמו לכולנו).דרך משחקי תיאטרון בשיתוף התלמידים,
נעבוד על הגברת הביטחון העצמי והפיכת הכיתה לכיתה מצמיחה ולא כיתה מסרסת.
והכי חשוב – נספק למורה קרקע פוריה להמשך עבודה,תוך שימוש בשפת מושגים שהחלה
להתגבש תוך כדי הסדנה.
אנחנו מעבירים סדנאות גיבוש בבתי ספר כבר 20 שנה  וזה כלי נהדר ליצירת כתה שהיא גוף מאוחד ולא אוסף של פריטים.

בקיצור, עם מה יצאו התלמידים מהסדנה

  • 1

    שימו את השיפוטיות בצד ונסו לגשת לחברים בלי דעות קדומות

  • 2

    פרגנו אחד לשני. בסביבה חדשה עלולים, מתוך לחץ, לטעות, להתבלבל, להיות מובכים.

    אל תבליטו נקודות חולשה אחד של השני,הבליטו את הטוב.

  • 3

    כל אחד יכול לראות אותם דברים בצורה שונה. היו סבלנים, הקשיבו גם לאחרים ואל תצפו שכולם יהיו או שיחשבו בדיוק כמוכם.

  • 4

    בחרו מה אתם רוצים להביא אתכם לכתה החדשה ומה אתם רוצים להשאיר מאחור.

  • 5

    בכל כיתה יש תפקידים. בחרו תפקיד אם כמנהיג, אם כנציג הכתה. תפקיד קטן או גדול, העיקר לקחת חלק.

מה עכשיו?

צרו איתנו קשר טלפוני או כתבו לנו דרך תיבת הדיאלוג בתחתית הדף

פרטים טכניים שאולי יעניינו אותך

הסדנה מיועדת לכל מסגרת כיתתית מתגבשת. בעיקר בכיתה ז' ובכיתה י' כאשר התלמידים נפגשים בפעם הראשונה ושנים רבות של למידה ושהייה משותפת לפניהם.

הסדנה בנויה ממשחקי תאטרון, תרגילי אלתור וסימולציות. אחרי כל תרגיל מגיע דיון קצר אותו מנחים השחקנים.

כל הסדנאות שלנו מתבססות על 4 עקרונות:
1. תרגילים , אימפרוביזציות סימולציות ומשחקים הלקוחים מעולם התאטרון.
2. הומור - זה חייב להיות מצחיק
3. שיתוף קהל - אצלנו הקהל הוא חלק מהסדנה. התלמידים משתתפים עם השחקנים בתרגילים. לפעמים כל הכתה ולפעמים ניקח מתנדבים מהקהל.
4. תחום תוכן - המומחיות שלנו היא לקחת תחום תוכן לדבר עליו,לנתח, להדגים, לשקף- כל זה דרך תאטרון.

10-35 תלמידים.
במיוחד בסדנת גיבוש - חשוב ומומלץ לעבור את הסדנה במסגרת כיתת אם.

חלל מואר
כיסאות לכל משתתפים המסודרים בחצי מעגל.
לא ניתן לקיים את הסדנה בישיבה סביב שולחנות או בישיבה נמוכה (מחצלת,פופים וכו).
אין צורך במקרן או כל אמצעי טכנולוגי אחר.

כן, אבל אז אנחנו קוראים לזה הופעה.
כמה הבדלים בין הופעה לסדנה:
1. בהופעה כמות משתתפים גדולה יותר ולכן זמן ההופעה יורד לשעה ורבע כיוון שרמת הקשב בקבוצות גדולות יורדת.
2. לעתים נגיע להופעה 3 שחקנים ולא 2.תלוי בכמות המשתתפים ובגודל הבמה.
3. בהופעה נקצר את הדיונים. הדיונים הופכים להיות משפטים קצרים שאנחנו מסכמים בין תרגיל לתרגיל כי היכולת לנהל דיון מעמיק בקבוצה גדולה יורד.
4. גם בהופעה הקהל משתתף,אנחנו מעלים מתנדבים מהקהל לבמה להציג עם השחקנים.
5. בהופעה נזדקק למערכת הגברה הכוללת 2 מיקרופונים ניידים מדונות/נקים ומיקרופון אלחוטי ידני אחד. (אם יש לכם מצוין ואם לא ניתן להשכיר מאיתנו תמורת תשלום נוסף).

כן, חובה נוכחות צוות הוראה בסדנה.
מומלץ מאד נוכחות המחנכת בכתה כיוון שהיא מכירה הכי טוב את התלמידים וגם תוכל להמשיך אח"כ את השיח שעולה בסדנה במסגרת שיעורים אחרים.

בואו נתחיל דיאלוג!

כאן תוכלו להוריד את הקובץ ולשלוח אותו למי שתרצו