שיחות הערכה ומשוב - טיפים

השיחה כהזדמנות ללמידה הדדית

לפני השיחה שאל את עצמך מה המטרה שלך? מה אני רוצה שישתנה בעקבות השיחה?

מטרת השיחה: העובד בנקודה א‘ ואני רוצה שיגיע לנקודה ב' (שיעבור תהליך). השיחה היא הצעד הראשון בדרך לשם.

כיצד עושים זאת?

  1. בתחילת השיחה מצא/י משהו משותף בינך לבין העובד/ת.
  2. אישור הקשבה ואישור הבנה

אישור הקשבה:

  1. נטרול רעשים חיצונים.
  2. נטרול רעשים פנימיים.

אישור הבנה:

  1. שאילת שאלות ע”י המנהל.
  2. איך אתה מסכם במילים שלך?
  3. בדיקת ביצוע בטווח הזמנים הקרוב.
  4. דבר אחד משמעותי שאת/ה לוקח/ת מהשיחה.

אז הבטחנו טיפים, מתחילים:

  • 1

    רושם ראשוני:
    רושם ראשוני יושפע מבחירות מודעות שנעשה (להבדיל מפעולות אוטומטיות).

  • 2

    עובד חייב לעבור תהליך במהלך שיחת המשוב:
    לך המנהל/ת השפעה חיובית (או שלילית) על איך יכנס ואיך יצא העובד/ת מתהליך זה.

  • 3

    שאלות זהב :
    "אם אתה חוזר על אותו פרויקט שעשינו בינואר, ציין דבר אחד טוב שהיית חוזר עליו שוב".
    "אם אתה חוזר על אותו פרויקט שעשינו בינואר, ציין דבר אחד עושה אחרת".

  • 4

    כשיש 'פיל' בחדר חייבים לדבר עליו:
    • ירידה לפרטים-השתמש בדוגמאות קונקרטיות.
    • אמון
    • ישירות


לסיכום:

נקפיד על המרכיבים הבאים – מודל אמ"ת:

אינטימיות הקרבה והפתיחות שנייצר ( בחירת מקום השיחה, שפת גוף והמילים)  יאפשרו לנו להכיר את העובד טוב יותר.

מוטיבציה –  למידה מהצלחות, דוגמאות מאירועים חיוביים, העצמת העובד.

תובנות – ננסה לייצר הן לעובד והן לעצמנו למידה ותובנות חדשות.


הכנו עבורכם סדנה מעולה בנושא. כנסו התרשמו והזמינו

אז מה עכשיו?

מתקשרים אלינו או יוצרים קשר בתיבת הדיאלוג שבתחתית העמוד ויוצאים לדרך.

בואו נתחיל דיאלוג!

כאן תוכלו להוריד את הטיפים גם כקובץ ולשלוח לחברים ועמיתים לעבודה

  • leverate
  • verint
  • radware
  • אגד
  • wix
  • אלעל
  • אמדוקס
  • אסם
  • בזק
  • בנק לאומי
  • נטפים
  • ניאופרם